Tulin juuri Tampereen puutarha ja keräilymessuilta ja olen aivan onnessani. Se oli mahdottoman hauska reissu, vaikken puutarhasta tykkääkään ja suurin osa keräilystäkin meni ohi.

Tietenkin minä tälläisenä taikauskoisena höppänä liimauduin heti kiinni tiskiin, jonka yläpuolella komeili kyltti "Irlantilaisia kelttikoruja." Katselin niitä hopeisia riipuksia kuin lumottuna. Voin melkein kuvitella miten kuola valui suupielistä ja pidin idioottimaisia ääniä. Jokainen koru toi mulle enemmän vain mieleen roolipeli Melrodin, johon olen jo uponnut, kuten viime viestistä varmaan selvisi. Se myyjä sitten huomasi, että jonkinlainen fantasia hullu maukuja siihen oli ilmestynyt ja kertoi mulle mielenkiintoisia tarinoita korujen takaa. Oli tosi vaikea valita niistä kaikista ihanista. Hienoimpia olivat Boinn Jumalattaren parantava miekka, Onnensolmu, Kelttikilpi ja Ikuisesti nuori. Mutta päädyin sitten Druidiin, jossa on voiman ympyrä. Aivan ihana! Ja sopii niin hyvin mulle...

(Ja kukaan paitsi joku asiaan perehtynyt nörtti ei tajua mistä selitän)